Kalau Anak Jantan, Lawanlah Dengan Pasukan Johor - Sultan Johor





Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar hari ini melalui laman Facebook JOHOR Southern Tigers telah mencabar skuad polo Sukan SEA menentang Kelab Polo Diraja Johor dalam usaha menghentikan spekulasi berhubung isu membabitkan sukan itu.

Baginda dalam kenyataan itu berkata, ''Kalau anak jantan, lawanlah dengan pasukan Johor."

Menurut Bagainda, pasukan polo yang bertanding di dalam Temasya Sukan Sukan Sea 2017 hanyalah sekadar cukupkan syarat sahaja.

"Ada yang datang dengan handicap rendah, jadi memanglah mudah untuk dikalahkan."

"Saya cabar pasukan polo Sukan Sea supaya datang ke negeri Johor dan tunjukkan taring mereka yang saya dengar handal sangat."

"Hari ini lawan Singapura. Bila pasukan sudah menang baru masuk bermain dan suruh budak yang sedang 'perform' berpura-pura mengalami kecederaan. Jadi ada gambar beliau dapat masuk dalam pasukan untuk dipaparkan dalam media cetak dan melakukan propaganda menipu orang ramai seolah-olah dia yang menang dan handal." Tulis bagainda.

Sultan Ibrahim dalam kenyataan itu berkata , baginda menjemput Menteri Belia dan Sukan untuk datang dan tidak menghampakan kehendak rakyat untuk melihat pasukan Khairy Jamaludin itu mengalahkan pasukan Johor.

"Kalau jantan, mari kita main dan tunjukkan taring masing-masing di Johor. Saya akan hantar dua anakanda saya dan dua orang penjaga kuda ataupun saya sekali kerana saya melihat diri saya masih handal lagi. Kalau pasukan saya kalah, saya akan akui bahawa pasukan Sukan Sea itu lagi baik dan semuanya handal-handal belaka," tulis Baginda Sultan 



No comments

Powered by Blogger.