Ahli Parlimen Australia Dakwa Daging Halal Murtadkan Kristian

Beberapa ketika yang lalu di Malaysia heboh kisah Hassan Ali mendakwa orang Islam di Malaysia dimurtadkan dengan pemberian injil elektronik berkuasa solar. Menurut Pak Hassan bila injil ini diberi kepada orang Islam, mereka akan murtad.

Kebanyakkan orang agak sinikal dan ianya satu yang tidak masuk akal, tetapi sesetengah orang mengambil ianya secara serious dan meminta kesemua injil elektronik ini dihapuskan. Anyway di Australia ada seorang ahli parlimen yang "ketidakmasukalan" setanding Hassan Ali.

Luke Simpkins , seorang ahli parlimen dari Parti Liberal Australia mendakwa orang beragama Kristian Australia dimurtadkan secara halus melalui penjualan daging Halal diseluruh Australia. Beliau juga mendakwa pemakanan daging halal oleh penganut Kristian ini dituntut sendiri oleh nabi Muhammad. 


Simpkins kini mahukan daging halal yang dijual kepada golongan majoriti Kristian Australia ditandakan dengan label "HALAL" supaya diet orang Kristian tidak akan dicemari daging yang sudah menjalani ritaul "agama minoriti" Islam. 

Yes yes di sana daging HALAL tak ditandakan dengan logo JAKIM. Sekali baca mesti korang gelak gila kan? Rasa macam bangang juga kepercayaan si Luke Simpkins ini. Then I remembered a few years back ada rumour di Malaysia yang kononnya HOLY WATER diletakkan didalam air yang diminum orang Islam sehingga mereka tak boleh ngucap dan murtad serta merta. Rumour ini kemudian ditokok tambah dengan kisah holy water dibuat dari air bayi yang digugurkan rahib Kristian.

So all we have to say is...... #LMAO

No comments

Powered by Blogger.