"Tall Long Sire" - Kisah Seram Doktor Ini Dihantui Oleh "Siri"


Setiap pengguna iPhone tahu peranti itu menyediakan aplikasi terbina Siri yang menjadi pembantu peribadi virtual, sekali gus membantu pengguna menyelesaikan keperluannya dengan hanya memberi kata perintah.

Kadang-kadang, ada juga pengguna yang 'kesunyian' memanfaatkan Siri untuk menjadi teman berborak. Eh, pernah buat tak macam ni?

Pun begitu, setiap apa yang ada di muka bumi ini ada baik dan buruknya.

Sesiapa yang menggunakan iPhone, pernahkah anda mengalami pengalaman menyeramkan dengan Siri seperti apa yang berlaku kepada Dr. Kamarul Ariffin ini?

Menurut Kamarul, dia berdepan beberapa pengalaman misteri dan mistik dengan Siri iPhone. Alamak, apa saja yang dialaminya itu?



Siri bercakap sendiri


Tall long sire?


Menurut Kamarul, sejak peristiwa itu dia terus mematikan fungsi Siri kerana enggan mengalami pengalaman seram seperti itu lagi, namun aplikasi itu 'hidup' sendiri seminggu kemudian.

Menyangkakan peranti itu sudah rosak, Kamarul memutuskan untuk membaikinya di kedai berdekatan, namun tauke kedai kemudian berkata, perantinya itu berfungsi dengan elok dan tiada apa yang perlu dibetulkan.

Maka dengan itu, pengalaman seram Kamarul pun bersambung.

"Kau nak apa sebenarnya, hah?" teriak Kamarul yang tertekan dengan musibah melanda.

Tolong saya



Semua itu tahyul saja!



Rata-rata netizen tertarik dengan perkongsian Kamarul itu dan mengakui ia memang menyeramkan! Amacam? Anda pernah tak diganggu Siri?

No comments

Powered by Blogger.