Memang Panas! 5 Atlet Wanita Paling Hot Ini Berjaya Menang Pingat Emas


5 Atlet Wanita ini sedang hangat diperbincangakan di dunia maya sejak berlangsungnya Sukan SEA ke-29 di Malaysia. Mereka bukan sekadar meraih pingat emas dalam acara masing-masing tetapi kesemua mereka memiliki raut wajah yang jelita dan penampilan yang menarik. 

Justeru itu mereka tidak hanya pintar berkaitan dalam hal olahraga namun juga mampu menarik perhatian dikalangan rakyat Malaysia hingga membuatkan kaum lelaki terpikat.

Siapakah mereka, jom lihat 5 atlet pilihan yang berjaya membawa pingat emas hingga membanggakan rakyat seluruh Malaysia. Jangan sampai anda berkedip!

1. TERJUN: PANDELELA RINONG 10m Platform Wanita


Pandelela Rinong ialah seorang atlet Malaysia bagi acara terjun. Beliau menjadi wanita pertama Malaysia pembawa bendera di Upacara Pembukaan Sukan Olimpik Musim Panas 2012 di London.

2. TERJUN: LEONG MUN YEE 10m Platform Seirama Wanita


Leong Mun Yee, lahir pada 4 Desember 1984 di Negeri Perak, Malaysia. Pada Sukan Olimpik Musim Panas 2012, dia telah mentyertai acara 10 m platform segerak dengan pasangannya Pandelela Rinong

3. GIMNASTIK BERIRAMA : KOI SIE YAN Keseluruhan Individu


Atlet gimnas negara, Koi Sie Yan memenangi pingat emas dalam acara disiplin gelung individu berirama wanita di Pusat Dagangan dan Pameran Antarabangsa Malaysia (MITEC)

4. SKUASY: RACHEL ARNOLD Perseorangan Wanita 


Jaguh skuasy negara, Rachel Arnold beraksi cemerlang untuk memburu dua pingat emas di Sukan SEA.

5. RENANG SEIRAMA: LEE YHING HUEY Teknikal Duet dan Rutin Bebas


6. GIMNASTIK  ARTISTIK: FARAH ANN ABDUL HADI Senaman Lantai Wanita 


Beauty with talent! Itulah perkataan yang sesuai untuk menggambarkan Farah Ann Abdul Hadiyang sekali lagi mengharumkan nama negara apabila berjaya mendapat pingat emas semalamDemikianlah diantara 6 Atlet Wanita yang boleh dianggap altet tercantik di Malaysia.

No comments

Powered by Blogger.