"Next Top Neraka!" - Respon Netizen Bila Anak Melayu Masuk Asia's Next Top Model

Nama Malaysia harum sekali lagi di persada antarabangsa apabila seorang model berketurunan Melayu terpilih untuk mewakili Malaysia dalam program realiti 'Asia's Next Top Model'


Nooraini Mohd Noor atau Tuti yang berusia 24 tahun bakal bersaing dengan 13 lagi peserta dari beberapa negara di Asia bagi merebut gelaran juara untuk musim keempat program realiti berkenaan.

Ini dia sedikit sebanyak info dan video mengenai Tuti. Nampaknya, profile Tuti nampak cukup memberangsangkan, jadi tidak hairanlah beliau layak mendapat tempat dalam kalangan 14 peserta terakhir.

Namun begitu, sebagai seorang Melayu dan beragama Islam, penglibatan Tuti dalam program realiti ini mendapat cemuhan hebat oleh netizen di laman sosial. Scroll ke bawah dan lihatlah sendiri jenis-jenis komen yang diutarakan:

1. Pertandingan ini diadakan bagi merebut gelaran juara'Next Top Neraka'


2. Kiamat sudah dekat dan inilah dunia akhir zaman. Berhentilah kejar dunia.


3. Posing terkangkang sana-sini memang memalukan. Kesian mak ayah dia.


4. Melayu itu, Melayu ini, dan Melayu macam-macam lagi


5. Tak ada apa yang nak dibanggakan pun. Habis anak dara Melayu dibogelkan.


6. Tuti ni sebenarnya mak nyah atau pondan. Dah pernah tersebar dah sebelum ni.


Ya, itulah 6 jenis komen yang sempat kami kumpulkan. Sama ada anda setuju atau tidak, anda boleh saksikan Tuti dalam 'Asia's Next Top Model Cycle 4' yang akan ke udara bermula 9 Mac ini jam 9 malam di saluran STAR World.

Apa pendapat anda?

No comments

Powered by Blogger.